sábado, 22 de octubre de 2011

T'has parat mai a parlar amb tu mateix?

Adrian Roman, Carla Ramírez, Camilo Arango, Andrea López

la vida pot ser d'un altre color si es parla de racisme
no vinc a donar un discurs de drets humans
ni vinc a explicar una de romans
és la lucidesa davant l'estupidesa que hi ha
jo em pregunto on comença i on acaba l'acudit
bon insolència al venedor ambulant que és un altre pencaire
amb família i un futur per davant
cada un és únic en la seva espècie
no hi ha motiu ni raó perquè es menyspreï
és la por a la igualtat ia ignorar la diferència
ens separa una absurda classe social permanent
màxim odi per la mínima raó
no hi ha color, no hi ha comparació
només un altre episodi on el més intolerant feixisme
no es cura llegint i el racisme que viatja tampoc
per moltes cançons que fem
per molt que ens manifestem
per moltes víctimes que pateixin
no caiguin al llarg del terreny
no ens conscienciem i així ens va
i l'article número u escrit aquesta
naixem lliures iguals en dret i dignitat
Haver ¿perquè és tan difícil fer-ho fora del paper?


Alt sota lleig maco negre blanc què més dóna?
Dins de cent anys tots calb sota terra ¿va?
No has provat mai conèixer a un estranger?
fixa't en els nens ells saben de què va aquest joc
i és que la raça humana és un gresol
el que no pugui veure bellesa en això no mereix veure el sol
pas el relleu al company, per aquest món nou
és el triomf de l'amor contra la por
quan la bèstia racista sent ràbia i mort
quan la fòbia es contagia i bull acusándote de no ser igual
quan en un món global
el buscar menjar en una altra terra et converteix en il • legal
quan la llei d'estrangeria t'atrapa sense motiu
i la hipocresia tapa els ulls i les orelles
racisme i marginació quan només veuen el pell
i s'obliden de mirar el cor


ningú et demana que salvis el món del seu dolor
tots vam perdre la fe en un futur millor
aquesta vida és tan cruel i tan canalla que ho entenc
de vegades ser honrat és com pixar contra el vent
però no mors el color de la meva pell
si realment vols veure el color dels meus bitllets
terratrèmols, huracans, guerres, fam
el racisme està en les butxaques de l'home
respira del tot aquesta brisa
posa't en la pell de l'altre a veure quant dura el teu somriure
mostrar respecte al desigual per sexe, ideologia o cultura
perquè afecte i sensibilitat envoltin l'estructura
perquè amb intolerància mostres dèficit en cervell i cor
avui comparteixo la meva veu i el meu amor contra la desraó i el dolor
i la manca d'intel • ligència i comunicació
tu no ets racista, oncle ets imbècil
per culpa d'uns pares ignorants ets dòcil
fa ja molts anys que no existeixen els països
la frontera està en la pell de cadascun
i tots els nostres néts seran grisos
com vols que et recordi com aquell que deia que
odiava negres però s'amagava per si mosseguen
covard sense actitud, si algun dia t'enfrontes als teus dimonis
veuràs que són blancs com tu
perquè cony mires amb aquesta cara
si després tu ets el primer a comprar-DVD pirates
a poc per l'amistat de les races, difícil en aquest puto món
intolerant de rates
cap ésser humà pot ser il • legal
el il • legal és que un ésser humà no tingui dignitat
jo suport al negre, al xinès, l'àrab fins i tot al marcià
per la meva part benvingut a la meva terra romà
superant al trentena d'edat
em vaig escriure la dels nens
aquesta va pel papa
que llança insults un diumenge al bar
quan el negre al que idolatra no aconsegueix marcar
el partit està perdut en entrar
l'efecte secundari és que el teu fill sigui un problema social
el futur és que la teva filla exigeixi diners pal cinema
i es tanca amb el fill del que et venia
realitat difusa fent menesters
¿Vesteix qui sóc jo? digues-me tu qui ets
cobrant en papers denegant els plaers
d'homes i dones, herois de tal desafiament
de lluitar per tal desafiament, de lluitar pel seu amor propi
perquè els seus fills no creixin buits
nova generació amb principis
donant una bona educació sense prejudicis
quan el dolor coure el pit
un cor aguanta el que li tirin
però depenent dels fets
lluito per alguna cosa millor, per drets
i les paraules se les emporta el vent
Estàs? no, entre oceans hi ha una raó
que arrossega llàgrimes en dir Bross
jo només em fixo en la persona
o el teu joc abans de jutjar a qualsevol altre
no, no és el to de la pell el que interessa
és el to amb què t'expresses, racistes es queixen
l'estranger els treu hores a l'empresa
més hores els treu la consola i és japonesa
posa atenció lluitar per la llibertat
és més que odiar l'opressor
demano comprensió ja que el pa es parteix amb les mans
però es reparteix amb el cor
per una banda em fa pena que sigui necessari això
per un altre m'alegra sentir els meus companys
no se m'acut un missatge més ximple ni més lògic ni més obvi ni més seriós
el problema ve quan no veuen el problema
i el problema es queda quan ho neguen
suposo que no calia ni dir-ho
els queda clar no? el rap esta contra el racisme.

No hay comentarios:

Publicar un comentario